Monday 16 July 2012

Kunci ini untuk siapa?


Hye! Actually blog ni just copy dari blog lama sebab diatas masalah terlupa password blog lama. So terpaksa la buat yg baru. (tengok email pun boleh agak kenapa) . Erm yes aku tau blog yg dulu 80% just berunsurkan drama-drama sedih indon. TETAPI this one is better than before sebab apa yang jadi dulu dah pun nak sampai ending dia, and first entry ni pun aku nak cerita pasal “ending yang baru nak bermula”
So, lepas apa yang jadi and aku pun dah habis sekolah. Aku ingat black story yg jadi dulu tu ending dia tak best, rupanya still ada cerita yang maybe bagi aku best la. Aku ingat lepas aku masuk collage ni aku akan jumpa yang baru tapi kalau orang cakap kalau dah jodoh U duduk bulan I duduk bumi pun tetap akan jumpa jugak. Then after hampir sebulan aku masuk sini, si dia tu balik jugak dekat aku. Ermmm sebab apa? Rasanya x perlu la mention dekat sini. Biar la kami je yang tau. Okay jujur cakap la kan firstly dia datang balik tu macam-macam aku rasa takut, marah, benci, suka semua ada lah. Ye la lepas apa yang jadi mana boleh zuppp tros I pun cinta u kan.

Then bila aku pelan-pelan dia  contact aku and aku mula faham keadaan yang sebenar aku rendahkan ego yang meluap-luap dalam diri ni and baru aku berani go trough ke next step. Tapi tak la segelojoh macam dulu, disebabkan sikap tu la macam-macam jadi dulu. Kita kena belajar macam mana nak “OK” dalam satu relay ni, melainkan korang lebih suka mengamalkan formula “dapat yang ni buang yang tu” trust me sampai bila2 pun korang tak kan dapat rasa feel macam mana love tu yang sebenarnya maybe korang dpat puaskan nafsu tapi sampai bila?. Kalau nak cerita pasal theory panjang lebar pun  memang useless la. Korang kena rasa sendiri. Kita makin besar, makin matang sendiri boleh fikir la kan.
Sampai bila nak terus dengan sikap ni.

Bila aku dah betul yakin dengan dia (lepas jual mahal sikit) aku pun terima dia balik. Ah aku tau mesti ada yang cakap “butang ni cakap x serupa bikin la dulu benci bukan main sekarang dah cair” ok beb benda kalau dah memang tertulis memang tak mampu la nak ubah. Dalam blog dulu pun aku penah cakap biar apa yang jadi dengan relay ni sebab  kalau betul dia pasangan tulang rusuk kita confirm dia datang balik tak kira macam mana kita ludah pun. Tak kira macam mana teruk diri ni pun. Seriously  benda tu memang betul jadi. Apa nak ditakutkan, Tuhan tu tau apa yang terbaik untuk kita. Apa yang jadi kita redha je and belajar dari apa yang lepas. Jangan membazir terlalu banyak air mata untuk benda macam ni.

Aku bersyarah ni pun bukan based on mimpi or drama korea tapi benda yang jadi dalam reality hidup aku. Then sekarang aku rasa bebaloi sangat dengan apa yang aku lalu dulu kalau nak tengok reward dia sekarang. Aku sempat buktikan perasaan ni dekat dia, dapat buktikan yang aku tak pernah nak main-main dengan hubungan ni. Seriously bukan senang nak buat someone tu betul-betul percayakan kita and bukan senang nak dapatkan pure love tu tau.

Insyallah kalau panjang umur aku nak teruskan hubungan ni sampai la sah. And now aku betul-betul happy.


*for you sayang. Ailebiu so much. And sorry sebab diawal hubungan ni dulu I bukan la lelaki yang baik and I tau time tu dulu I langsung tak ada ciri2 lelaki idaman u pun. Tapi insyallah I akan cuba sayang. I akan cuba buat sampai u tak berpeluang nak rasa menyesal sebab terima i.

 Thanks for reading.

No comments:

Post a Comment